oferta

2014-03-01

Zasady pracy Fiale

Rozpoczęcie współpracy

Spotkanie informacyjne, na którym wspólnie rozmawiamy i analizujemy, jakie są Państwa potrzeby, ustalamy, co będzie najlepsze dla Państwa w kwestii rodzaju i zakresu usług, wyboru formy opodatkowania, rodzaju prowadzonej dokumentacji księgowej, skutków zatrudnienia pracowników itp.

Wybór optymalnego zakresu usług jest dokonywany na podstawie uzyskanych informacji, w oparciu o nasze doświadczenie oraz analizę potrzeb zgłaszanych przez Państwa. Zryczałtowane, miesięczne wynagrodzenie obejmujące wybrany zakres usług jest każdorazowo uzgodnione w trakcie indywidualnych negocjacji, jako wypadkowa kilku różnych czynników. Jeżeli już teraz podjęliście Państwo decyzję o współpracy z naszym biurem rachunkowym, prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy w celu ustalenia dogodnego terminu spotkania.

Podpisanie umowy i …

Po zawarciu umowy każdy Klient otrzymuje szczegółowe informacje dotyczące dalszych działań oraz realizacji zleconej usługi. W przypadku zmiany biura szczegóły przejścia omawiane są indywidualnie. Biuro Rachunkowe przygotowuje i składa wszystkie niezbędne dokumenty w odpowiednim dla Państwa firmy Urzędzie Skarbowym oraz Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych (m.in. wyboru formy opodatkowania, informacji o podpisaniu umowy z biurem rachunkowym, informacji o założeniu książki przychodów i rozchodów, pełnomocnictwa udzielonego dla biura rachunkowego).

Współpraca

W zapewnieniu wysokiej jakości świadczonych usług oraz wzajemnie satysfakcjonującej i harmonijnej współpracy, umożliwiającej dotrzymanie terminów i wywiązanie się ze zobowiązań ciążących na obu Stronach, pomagają nam przedstawione poniżej ogólne zasady naszej pracy.

1. Dokumenty

W uzgodnionych terminach (do 7-go, najpóźniej 10-tego dnia następnego miesiąca) powinniśmy otrzymać komplet dokumentów za poprzedni miesiąc (faktury, rachunki lub inne dowody sprzedaży, oryginały faktur zakupu towarów i usług, wyciągi bankowe, dowody dotyczące podróży służbowej, ewidencje przebiegu pojazdu, itp.), niezbędnych do sporządzenia wymaganych przepisami ewidencji oraz deklaracji podatkowych.

2. Listy płac

W terminie uzgodnionym z Klientem (np. przed zakończeniem każdego miesiąca) Biuro Rachunkowe przekazuje Klientowi sporządzone na podstawie dokumentów otrzymanych od Klienta: listy płac dla pracowników, rachunki do umów cywilnoprawnych (zlecenie, o dzieło), listy wypłat dywidend, listy wypłat za udział w organach stanowiących osób prawnych, itp.

3. Informacje o wysokości składek na ZUS

W terminie do 10-go dnia każdego miesiąca (dla osób prowadzących działalność gospodarczą bez zatrudniania pracowników) lub do 15-go dnia każdego miesiąca (dla pozostałych przedsiębiorców) Biuro informuje Klienta o wysokości zobowiązań z tytułu składek ZUS za miesiąc poprzedni oraz na życzenie klienta przekazuje przelewy.

4. Informacje o wysokości podatku dochodowego od wynagrodzeń

W terminie do 15-go dnia każdego miesiąca Biuro informuje Klienta o wysokości zobowiązań z tytułu podatku dochodowego od wypłaconych wynagrodzeń (płatność do 20-go).

5. Informacje o wysokości podatku dochodowego

W terminie do 20-go dnia każdego miesiąca Biuro Rachunkowe przekazuje Klientowi informację o przychodach, kosztach, wyniku rachunkowym i podatkowym (za dany miesiąc oraz w narastająco od początku roku) oraz o wysokości zobowiązania z tytułu podatku dochodowego.

W przypadku przedsiębiorcy rozliczającego się metodą kwartalną, ostateczne rozliczenie za dany kwartał przekazywane jest w terminie do 20-go dnia miesiąca następującego po danym kwartale, natomiast w trakcie kwartału Klientowi przekazywane są dane informujące o przychodach, kosztach, wyniku rachunkowym i podatkowym za pierwszy i drugi miesiąc kwartału (oraz narastająco od początku roku) do 20-go dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni.

6. Informacja o wysokości podatku VAT

W terminie do 25-go dnia każdego miesiąca Biuro Rachunkowe przekazuje dla podatników VAT deklarację VAT-7 oraz informację w sprawie rozliczenia podatku VAT (wysokości zobowiązania lub zwrotu).

W przypadku Przedsiębiorcy rozliczającego się metodą kwartalną, deklaracja VAT za dany kwartał przygotowywana jest w terminie do 25-go dnia miesiąca następującego po danym kwartale, natomiast w trakcie kwartału (odpowiednio po pierwszym i drugim miesiącu kwartału) w terminie do 25-go dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni Klientowi przekazywane są informacje w sprawie rozliczenia podatku VAT za opracowany okres.

Podsumowanie

Powyższe zasady mają charakter ogólny i odnoszą się do sytuacji typowych. W zależności od sytuacji, zakresu usług i potrzeb Klienta możliwe są także inne, indywidualnie ustalone terminy i warunki.

Przekazywanie dokumentów

Dokumenty można przekazać do biura osobiście lub w uzgodnionych terminach i miejscach odbieramy dokumenty księgowe. Nie zamykamy się oczywiście na dostarczanie dokumentów za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej. W przypadku większej ilości dokumentów praktykuje się częstsze niż jeden raz w miesiącu przekazanie dokumentów, w tym za pomocą poczty elektronicznej.

Kwoty przelewów dot. składek ZUS i podatków, deklaracje lub zestawienia przekazywane są Klientowi w formie papierowej do osobistego odbioru w siedzibie Biura lub elektronicznie poprzez e-mail.

FIALE Biuro Rachunkowe